långt svar på kommentar;

felicia om Min ridhistoria:
Du verkar haft tur i ridningen eftersom att du verkar haft enkla hästar / har.

Shipp hoppar /hoppade allt antar jag? inte så svår? ialla fall vad det verkar som på bloggen.
Och samma sak med jojje helt klart.

svar; När jag fick Noffan, var hon så smal så revbenet stack ut. Sen vart hon en tjockis ponny, men nog om det.
Jag var liten, och egentligen inte alls duktig på att rida. Noffan var svår, riktigt svår! Men så fort man ställde kvar på henne stack hon. Annars lat. Men hoppa kunde hon. Vi tog ut en domare som skulle bedömma hennes hoppteknik.
Hon hoppade 125 cm (över hennes egna mankhöjd) och fick en 9,5 (han hade aldrig gett ut ett så högt poäng till en häst förut).

Moviestar hade ALDRIG blivit riden när jag köpte henne. Hon kom med sitt föl som bara sprang mellan benen på henne. En lång igångsättnig på henne blev det. Och när jag började "hoppa" henne, skenade hon runt och hoppade helikoptersprång 1 meter över hindret. SVÅRASTE hästen jag ridit.

När Shipp kom, sprang han med huvudet upp i vädret, och öronen var slickade bakåt.
Spänt kort steg, men en grym hoppteknik. Ju mer tiden gick ju finare vart han, lugnare och mer avslappnad.
Men tur har jag ju inte haft i honom, då han har skrittats i ett halvår, och ska skrittas lika länge till (typ).

Jojje därimot, är en häst som det har flytit på väldigt bra med. Han hoppar ALLT, superfint och jätte snabbt.
Men han är en riktigt svår ponny. Ska definitivt inte skaffa en medryttare på honom, fören jag hittar någon som kan jobba honom rätt. I dressyren är han riktigt spänd, fast han blir merochmer avslappnad för varje dag.
Försöker rida så mycket som möjligt på gummipelhamet för att han ska jobba i rätt form innan jag sätter på tränsbett. Jojje är 6x enklare på tävling, en träning. Det har jag även hört från föregående ägare. På träning drar han, blir stark och riktigt het. Men på tävling vet han verkligen vad som gäller.

LÄTT HAR JAG ALDRIG HAFT I MIN RIDNING, FAST NU HAR JAG TVÅ RIKTIGT FINA, MEN SVÅRA HÄSTAR.
Jag har ju som sagt en vinst frpn varje tävling med Jojje, men från och med nu kommer jag aldrig tävla två klasser på samma dag, då han blir stel och sur av att stå så länge i transporten.

Kärlek till mina 2 prinsar, som gör livet värt att leva ♥


Så här kunde Shipp se ut i början. Men jag har alltid haft en speciell kärlek
till Shipp, som har gjort det här året, värt att vänta på.
Snart är vi tillbaka på tävlingbanorna, I promise.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0