Mina mål till nästa tävlingssäsong

Har redan skrivit mina mål väldigt kortfattade på min förra blogg, men här kommer lite mer utförligt.

I dressyren vill jag att han skå gå kvar i en stadig form (på tränsbettet. Men ska förmodligen köpa ett gummitränsbett).
Hans ökning är sjuk.. Haha på framridningen på hopptävlingar står alltid både barn och vuxna på läktaren och bah; wow kolla ökningen på den där hästen! Men grejen är den att han ökar utan att jag ens trycker på honom. Så målet är väl att vi ska kunna gå i en stadig samlad gångart, utan att han stressar. En LA:1 på över 60%, det ska vi klara iallafall!


I hoppningen är han så rutinerad, så jag kan ju inte försöka ändra honom på träning att han t.ex ska lugna ner sig. Men jag vill att han ska på mig till 100% att jag aldrig ska dra i hans mun, vilket bara gör honom mer stressad, och hetsig. Men jag känner redan nu att han litar på min hand, vilket är väldigt skönt. Jag rider honom BARA på gummibett.  Sen vet jag inte om jag vill tävla i lag nästa år. Beror på hur det går, men det blir inget mesigt dv2 lag iaf ;) Men msv ska vi iaf tävla nästa år :)

Sen hoppas jag också på att kunna få ut Shipp på tävlingbanan nästa år. Får ju börja sätta igång honom i april!


Första tävlingen på Shipp
Första tävlingen på Jojje



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0